Etiquetes

diumenge, 1 de desembre del 2013

BARREJA DE MATERIALS AMB PINTURA

Ø  Edat aproximada
A partir de 4 anys.

Ø  Materials
         ·         Cartolina de color
         ·         Cola blanca
         ·         Llapis
         ·         Goma
         ·         Rotulador
         ·         Làtex
         ·         Pinzell
         ·         Pasta, llenties, arròs, cigrons, cafè…
         ·         Pintura de colors
         ·         Paper de diari
         ·         Pot per fer la barreja

Ø  Espai on ho realitzem
A la classe o en un taller de plàstica si en disposem.

Ø  Procediments
A la cartolina hi farem un dibuix bastant gran. Un cop ens agradi aquest dibuix el repassarem amb el rotulador negre.

En un pot i ficarem pintura i un dels materials que volem, com per exemple les llenties, ho barregem bé amb el pinzell fins que les llenties quedin completament pintades.

Després ficarem cola blanca on volem enganxar la barreja i amb l’ajuda del pinzell poc a poc i amb paciència ficarem el material barrejat amb pintura sobre de la cola. I així amb el dibuix, podem anar canviant de material i de color per veure com queda aquesta tècnica amb diferents colors i materials.

Una vegada ho tinguem acabat, ho deixarem secar, un cop sec hi posarem làtex i ho tornarem a deixar secar. Després ja podrem tornar a repassar el dibuix amb el rotulador negre.

Foto barreja de materials amb pintura

Ø  Observacions
Recomano tenir dos pinzells a mà, un per barrejar la pintura i el material i enganxar-ho al dibuix i un altre per repartir la cola blanca per el dibuix.

En la mesura del possible fer que la capa de material i pintura no sigui molt gruixuda, sinó mai s’acabarà de secar i es florirà el material humit.

Penso que aquesta tècnica pot ser molt bona per a un nen amb discapacitat motora o cognitiva no gaire greu, perquè pot manipular fàcilment trossos de pasta gran i enganxar-los per el dibuix amb l’ajuda de la vetlladora o l’educadora, que es pot encarregar de posar la cola. Per això jo recomanaria utilitzar pasta gran com són: els tulipans, els ocells o els espirals.


Amb els nens de dos anys en cada pot o recipient tindríem un color de pintura barrejada amb un aliment diferent. Cada nen tindria un pinzell i compartirien un recipient amb cola blanca cada dos nens per encolar el full que hi pot haver un dibuix o bé estar en blanc i fer un dibuix lliure. Els nens poden agafar els aliments en pintura amb les mans ja que no tenen la motricitat fina encara molt definida per poder agafar-los amb el pinzell. 


En mi casa he reunido juguetes pequeños y grandes, sin los cuales no podría vivir. El niño que no juega no es niño, pero el hombre que no juega perdió para siempre al niño que vivía en él y el que le hará mucha falta. Pablo Neruda


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada